x

Brugernavn

x
Skriv din e-mail adresse og få nyheder og tilbud fra os.
Jeg vil tilmelde mig!
Jeg vil ikke modtage flere nyhedsbreve!
kundeservice ønskeliste (0)

KØBEVILKÅR


Her får du information, om hvilke regler som gælder når du handler hos os.

Køb
Pris & Betaling
Levering
Fortrydelsesret
Reklamationsret
Beskyttelse af personlige oplysninger & Sikkerhed
Tvist
Kontakt
 
1. Køb:

Aftale om køb indgås når du vælger at sende bestillingen i kassen. Ordrebekræftelse genereres efterfølgende automatisk af vores database uden manuel kontrol. ROOM21 indgår kun aftale med myndige personer, alternativt umyndig person med værges tilladelse.

 
2. Pris & Betaling:

I priserne indgår 25% moms. Priserne er gældende på bestillingsdagen.

Betalingsalternativer:
Kortbetaling:
Vi accepterer betaling med VISA og Mastercard. Vælger du kortbetaling linkes du over til betalingssiden, efter at du har bekræftet din ordre i kassens tredje trin. Angiv kortnummer, kortets gyldighedstid og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre sidste cifre i underskriftsfeltet på kortets bagside.

Vi benytter os af 3D Secure som er en sikkerhedsstandard udviklet af VISA og Mastercard til betalinger over internet.

Overføring sker med sikker SSL-kryptering. Det indebærer, at ingen uautoriseret kan se dine kortoplysninger. Room21.dk tager ingen gebyrer for kortbetalinger. 
 
Faktura - 14 dage (0 kr):
Vi tilbyder fakturering i samarbejde med Klarna. Fakturaen får du sammen med dine varer. Du har 14 dage til at betale fakturaen fra det tidspunkt, hvor varen blev afsendt (Obs! Ingen gebyrer ved fakturabetaling).
Levering vil kun ske til folkeregisteradresse. Hvis betalingen udebliver pålægges en påmindelsesafgift på 100,00 kr. samt morarenter på 8.2 %. Ved købet foretages en kreditafprøvning som i særlige tilfælde indebærer at kreditoplysninger indhentes.


Ratebetaling - Klarna konto:

Vi tilbyder fordelagtig ratebetaling i samarbejde med Klarna. 0% rente for ratebetalinger op til 12 måneder. Du kan handle for 1.000 kr. og op til 50.000 kr. og du kan altid under ratebetalingstiden indbetale hele restgælden.

Du laver en ansøgning vedr. ratebetaling i kassen i forbindelse med dit køb og du får besked med det samme om din ansøgning er godkendt. Kun levering til folkeregisteradressen.

Effektivrente ved køb for 10.000 kr. med 0% rente i 12 måneder er 18,77 %.
Din ansøgning vil medføre et sædvanligt kredit check.

Vis de forskellige ratebetalingsalternative
Vis de generelle kontovilkå

 
3. Levering:

Leveringstid:

Lagervarer: 
Normal leveringstid er 2-7 arbejdsdage efter at vi har modtaget din bestilling.
 
Bestillingsvarer:
2-15 uger afhængigt af, hvilke produkter som bestilles. Nogle dage efter indlagt ordre får du en meddelelse med forventet leveringstid. Skulle der opstå afvigelser, kontakter vi dig via e-mail, så snart vi har fået viden om dette.

 
Fragtpris:

Fragten er gratis når din ordre er på mere end 1000 kr.
Mindre pakker leveres af transportøren Bring hjem til dig på opgivet adresse og koster 49:-. Hvis du ikke er hjemme når pakken leveres, afleveres din pakke til dit nærmeste ombud og du får en advisering om, at du kan hente din pakke.


Større forsendelser med f.eks. møbler leveres hjem til dig (hjemmelevering dagtid) og koster 295:- i fragtomkostninger. Gælder ved større og tungere gods, f.eks. møbler. Bærehjælp indgår ikke.

Hvis din ordre indeholder flere varer, betaler du kun fragtomkostninger, for den vare som er dyrest at sende. Uanset hvor mange varer du køber i samme ordre, betaler du altså kun fragtomkostninger for en vare.  

For at se hvilke fragtomkostninger som tilkommer på din ordre gør du følgende:
Læg de produkter du vil købe i indkøbskurven > Klik dig til Kassen > Fragtomkostningerne ses længst oppe på kassesiden under rubrikken "Din indkøbskurv".

 

Ekstra transportomkostninger kan forekomme, f.eks. ved transport til ikke brofaste øer. Foruden dette kan ekstra omkostninger tilkomme for bærehjælp eller aftenlevering. Tilgængelige leveringsalternativer og priser for tilvalg vises altid i kassen. 

 
Leveringsalternativ:
Levering af både små og store forsendelser sker med Bring. Andre leveringsalternativer kan forekomme og du informeres i så fald om dette inden levering.


Levering små pakker- Bring postpakker:

Refererer til mindre bestillinger. Forsendelsen sendes med Bring hjem til dig, hvor du bor. Hvis du ikke er hjemme når pakken leveres afleveres pakken til nærmeste ombud og du får en advisering eller et sms om, hvor og hvornår du kan hente din pakke. Pakken skal hentes indenfor 14 dage for at undgå at den sendes tilbage.


Hjemmelevering dagtid - Bring Express:

Bruges ved større og tungere gods. Levering sker altid til døren, hvis du bor i villa og til hoveddøren i ejendommen, hvis du bor i lejlighed (eller så tæt på som speditørens bil kan komme). Du får en leveringsadvisering via SMS fra transportøren for at aftale, hvornår leveringen skal komme. Passer leveringsdagen ikke, fremgår det af sms'et, hvordan man ændrer dag. Bærehjælp indgår ikke. 


Transportansvar:
Vi ansvarer for varer som beskadiges eller forsvinder under transport fra os til dig. Ved en eventuel returfragt til os er det dig som kunde som ansvarer for varerne.


Transportskader/Fejlekspedering:
Hvis produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til Room21`s kundeservice. Hvis vi skal reklamere skaden mod vores transportør behøver vi anmelde transportskaden til denne indenfor 1-3 dage. Vi er derfor taknemmelige for, om du anmelder skaden indenfor denne tid.
Dette gælder både synlige og skjulte transportskader og det er derfor vigtigt, at du så hurtigt som muligt efter modtagelse, pakker varen ud og kontrollerer at den er fejlfri.

Hvis skaden er synlig,  bør du meddele dette direkte til chaufføren ved modtagelse af forsendelsen. Få transportøren til at lave en notering om skaden på din kopi af fragtsedlen. Husk altid at gemme emballagen, for at reklamationen skal kunne håndteres korrekt.

Et produkt som er fejlekspederet bør meddeles hurtigst muligt til Room21.
Hvis en vare mod forventning skulle være fejlekspederet, skadet eller forkert forpligter vi os til omkostningsfrit at hjælpe til med fejlen.


Ikke afhentede ordre:
Afhenter du ikke din pakke, vil du blive opkrævet for omkostningerne til returforsendelse.
 

4. Fortrydelsesret:

Når du handler på Room21.dk har du ret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage, efter at du har modtaget varen. 

Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved mail: kundeservice@room21.dk eller via telefon 78 77 05 30. I din meddelelse skal det tydeligt fremgå, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du vedlagt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument her>> 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig information om dette. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Når du udnytter din fortrydelsesret, er det du som kunde, som står for returfragten. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du har ansvar for varen ved returnering til os.


Vær nøje med at pakke varen ordentligt ind, brug den oprindelige produktemballage samt en beskyttende transportemballage, svarende til den emballage du modtog varen i. Tænk på at du står for risikoen hvis produktet beskadiges under fragten retur til os. Hvis varen er af større værdi anbefaler vi at transporten forsikres. ROOM21 modtager ikke pakker på efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder

leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 


Undtagelser for fortrydelsesretten:
Ved køb af et produkt som fremstilles specielt til dig og ifølge dine specifikke ønsker, gælder fortrydelsesretten ikke.
Ved bestilling af en specielfremstillet vare kontakter vi dig inden ordren ekspederes.

Venligst vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder for virksomheder.

Sådan gør du ved returfragt:
Obs! Kontakt altid Room21's kundeservice ved eventuel returnering, selv ved returnering af små pakker. Dette gør, at processen går hurtigere og Room21 sender en fragtseddel som skal bruges ved returneringen. 

Kontakt kundeservice på kundeservice@room21.dk eller 78 77 05 30.

Returnering af små pakker:
Ved returnering af mindre varer som du har hentet hos dit ombud, returneres disse ved at aflevere pakken hos dette ombud.

Returnering af større forsendelser:

Ved returnering af varer som er leveret til din bolig (møbler og større produkter), kontakter du Room21’s kundeservice. Derefter aftaler vi en dag varerne hentes af vores speditør.

 

Kontakt os via e-mail kundeservice@room21.dk eller via telefon 78 77 05 30, for yderligere oplysninger om returadresse og procedure.


Returneringsomkostninger:
Små pakker: 99,-
Større forsendelser: 199,-


5. Reklamationsret:

Hos Room21 gælder købelovens reklamationsret, hvilket betyder, at du har to års reklamationsret, efter modtagelse af varen. Dette forudsætter, at alle vedligeholdelsesråd følges og normal varsom anvendelse.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 


Kontakt vid reklamation:

Room21 Kundservice

Tel: 78 77 05 30
E-mail: kundeservice@room21.dk
Formular: Reklamation >>

 

Varen sendes til:

Room21 Lager
Ålandsgatan 10
504 41 Borås
SWEDEN

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

 - Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 

-  Brug gerne vores Reklamationsskema
her>>. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.



6. Beskyttelse af personlige oplysninger & Sikkerhed:

Gennem din tilmelding og/eller bestilling accepterer du, at Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaber opbevarer og anvender oplysninger om dine køb samt de kontaktoplysninger, du giver. Oplysningerne opbevares og anvendes, for at gøre os i stand til at opfylde vores forpligtelser over for dig, samt for at vi bedre kan tilfredsstille dine behov som kunde og give dig bedre service, bl.a. ved at gøre webstedet så personligt som muligt. Oplysningerne opbevares og anvendes også til informations- og marketingsformål. Dette indebærer, at Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskabers, medmindre du skriftligt har modsat dig dette, vil kunne anvende dine personoplysninger til at kontakte dig via e-mail i form af nyhedsbreve, direct marketing eller markedsundersøgelser. Du har selvfølgelig til enhver tid muligheden for skriftligt at meddele os, at du modsætter dig behandling af dine personoplysninger til marketingsformål.
 
Vi behandler dine personoplysninger med største forsigtighed og garanterer, at dine kundeoplysninger udelukkende anvendes af Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaber. Room21/Rum21 og dets tilknyttede selskaber vil ikke videregive oplysninger om dig uden dit samtykke, medmindre det følger gældende lovgivning, er påkrævet i forbindelse med at du bestiller et produkt eller en tjeneste, eller hvis Room21/Rum21 anser det for nødvendigt for at beskytte og forsvare rettigheder eller ejendom, der tilhører ROOM21/Rum21 og dets tilknyttede selskaber. Betalingstransaktioner (kort- og direktebetaling) håndteres af vores betalingspartner DIBS for at garantere en hurtig og sikker betaling. DIBS opfylder kravet for PCI-DSS.
 
Rettelse, gennemsigtighed og tilbagekaldelse
Royal Design Group AB, 556573-2426, Svensknabbevägen 17, 393 51, Kalmar, er dataansvarlig i henhold til svensk registerlov (Personuppgiftslagen). Ifølge paragraf 26 i denne lovgivning er Rum21 derfor forpligtet til, efter din personligt underskrevne skriftlige anmodning herom, én gang hvert kalenderår at give oplysninger om, hvorvidt personoplysninger om dig behandles. Hvis sådanne oplysninger behandles, skal der gives skriftlig information om, hvilke personoplysninger om dig der behandles, hvor disse oplysninger er blevet indsamlet, formålet med behandlingen, og til hvilke modtagere eller kategorier af modtagere oplysningerne er blevet givet. Rum21 er også forpligtet til, efter din anmodning, at rette, blokere eller slette sådanne personoplysninger, som ikke er blevet behandlet i overensstemmelse med registerloven. Du har også til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke. Yderligere personoplysninger om dig vil i så fald ikke blive behandlet.


 
7. Tvist:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kundeservie via e-mail: kundeservice@room21.dk eller via telefon 78 77 05 30Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Hvis du ikke er tilfreds med vores håndtering af din sag, skal du kontakte din lokale forbrugerorganisation eller Europæiske Forbrugerklagenævnet >>


8. Kontakt
 
Har du spørgsmål, kontakt Room21`s kundeservice på: kundeservice@room21.dk eller 78 77 05 30.
Room21.dk er e-mærke-certificeret, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.