Nyheder
Belysning

Købsvilkår

Information
LeveringsinformationReturer & ReklamationerBetalingsvilkårAffiliatePrivatlivspolitik#yesrum21

1. Generelt

Disse købs og leveringsvilkår ("Købsvilkår") gælder for www.rum21.dk ("Hjemmesiden") som ejes og drives af Royal Design Group AB ("Rum21", "Vi", "Os", "Vores"). Hos os kan du købe fantastiske produkter fra store og små designere og varemærker. Vi tilbyder et stor nøje udvalgt sortiment af de mest nyskabende såvel som klassiske design items fra både Skandinavien og verden.

Som kunde hos os har du ret til at få information om din persondata i overenstemmelse med vores integritetspolicy. Du har også ret til at dine persondata ændres eller slettets.

Ved spørgsmål kan du kontakte os via vores kontaktformular som vi bestræber os på at svarer inden for 48 timer i åbningstiden. Aktuelle åbningstider for vores kundeservice finder du her.

1.2 Aftale om køb

Aftale om køb indgås, når du vælger at registrere din bestilling i kassen. Ordrebekræftelse genereres derefter automatisk uden manuel overvågning. Skulle der opstå fejl i ordren, kontakter vi dig for at håndtere ærindet. Her kan  være tale om reservationsfejl, at varen har ændret leveringstid eller andre uforudsete hændelser.

1.3 Aldersgrænse

Vi indgår kun aftale med myndige personer (18 år og over), alternativt umyndig person med værges tilladelse og godkendelse.

1.4 Priser

De priser vi har på hjemmesiden er vores aktuelle dagspriser inklusive 25% moms. Momsen er inkluderet i totalprisen du ser i kassen, såfremt du ikke din ordre ændre til firmabestilling. Ændres momsen forbeholder vi os retten til at ændre priserne modsvarende. Prisjusteringer kan ske når som helst uden advisering. Priserne inkluderer ikke fragtomkostninger. Eventuelle fragtomkostninger tilkommer og tillægges i kassen inden du gennemføre dit køb.

1.5 Fejlagtige priser

Vi har titusinder af produkter på hjemmesiden. I enkle og sjældne tilfælde kan en pris være fejlagtig. Har du købt et produkt til en åbenlys fejlagtig pris, vil vi kontakte dig og forbeholder os i disse tilfælde retten til at justere prisen, alternativt at annullerer handlen.

1.6 Tilgængelighed

Vi stræber efter at have så mange varer som muligt på vores eget lager. En vis del af vores sortiment er dog bestillingsvarer. Så snart vi har fået din ordre lægger vi en bestilling hos vores leverandør. Skulle leverancen blive forsinket eller produktet ikke længere findes tilgængelig hos leverandøren, vil vi kontakte dig via email. I de tilfælde at varen ikke længere er tilgængelig vil kreditere dit køb.

1.7 Garantier

Da vi er forhandlere følger vi producentens anbefalinger. Visse producenter tilbyder udviddet garantier og er dette aktuelt, vil du finde mere information om dette i produktbeskrivelsen. vi følger selvfølgelig købelovens garanti og reklamationsret. Se mere under punkt 6 nedenfor.

2. Leverance

2.1 Leverancealternativ

Vi arbejder hele tiden på at tilbyde hurtig, sikker og punktlig levering til konkurrencedygtige priser. Vi anvender Postnord og Budbee til levering i Danmark. Når du har udfyldt navn, adresse og postnummer i kassesystemet, vil du herunder kunne vælge mellem forskellige fragtpriser og alternativer. Større og tungere varer sendes direkte til privat/erhvervsadresser. Lettere varer sendes til pakkeboks/postbutik.

2.2 Ekspeditionstid

Ved bestillinger hvor alle produkter findes på lager, har vi normalt en ekspeditionstid på 1-4 arbejdsdage, inden ordren sendes fra vores lager. Findes et bestilt produkt ikke på lager skal dette først bestilles ved vores leverandør. Så snart produktet er indkommet til vores lager gælder vores ekspeditionstid. Ved højtider og eventdage som f.eks julehandel og Black Friday, kan ekspeditionstiden påvirkes.

2.3 Afhentning af pakke ved udleveringssted

Når du skal hente din pakke, er det vigtigt at du har gyldig legitimation, samt trackingnummer med dig. Pakken ligger til afhentning i 7 dage, inden den sendes retur til os. Pakken vil herefter blive annulleret og du vil blive krediteret. Skulle du stadig ønske ordren, må du lægge en bestilling hos os igen.

2.4 Leveringstider

På hjemmesiden kommunikerer vi en forventet leveringstid på respektive produktside, når det gælder bestillingsvarer som ikke findes på vores lager. Disse leveringstider varierer mellem forskellige leverandører og kan forandres løbende. Vi kan ikke påvirke vores leverandørers leveringstider til vores centrallager, men vi vil meddele dig via email, ved eventuelle forsinkelser. Se punkt 2.5 nedenfor.

2.5 Advisering og bekræftelser

2.5.1 Ordrebekræftelse
Efter gennemført bestilling, får du kort efter en ordrebekræftelse med information om dit køb, samt aktuel lagerstatus for bestilte produkter.

2.5.2 Opdateret leveringsinformation
Skulle din leverance blive forsinket, vil du blive meddelt via email, så snart vi har fået en ny forventet leveringsdato fra vores leverandører. Information gældende udsolgte eller udgået produkter, vil ligeledes også blive meddelt via email.

2.5.3 Leveringsbesked
Når din ordre sendes fra vores lager, vil du modtage en leveringsbesked via email. I leveringsbeskeden vil være et sporingslink så du kan følge din bestilling fra os til dit hjem eller udleveringssted.

2.5.4 SMS-advisering
Du bliver adviseret via SMS når din/dine pakker kan afhentes eller når du kan forvente en hjemleverance. Din ordre kan ankomme til udleveringsstedet af flere omgange, men du kan altid spore dine forsendelser via speditørens hjemmeside.

2.6 Del-levering

For at tilbyde den bedste emballageløsning og hurtig leverance kan det ske, at din ordre bliver sendt i to eller flere kolli. Dette angives i det sporingslink du får i din leveringsbekræftelse. Din ordre kan derfor ankomme til udleveringsstedet af flere omgange, men du kan altid spore dine forsendelser via speditørens hjemmeside. Dette gælder også bestillinger, hvor dele af ordren ikke findes på lager og skal bestilles ved leverandøren. I disse tilfælde, kan din ordre opdeles i flere leveringer.

2.7 Levering til firmaadresse

Vælger du at få leveret til en firmaadresse, er det her vigtigt at der står firmanavn, adresse og attention til vedkommende der har bestilt ordren.

2.8 Levering til udlandet

Vi levererer ikke til udlandet fra den danske hjemmeside. Ønsker du at lave en bestilling til et land udenfor Danmark, er du velkommen til at gå til www.royaldesign.com og vælge dit land. Du kan også kontakte vores kundeservice ved spørgsmål angående leverancer i udlandet samt fragt hertil.

2.9 Forsikring

Alle ordre som sendes fra vores centrallager er forsikret af os.

2.10 Pladskrævende gods og hjemleverancer

Ved bestilling af møbler eller andre produkter som er pladskrævende og ikke kan ligge til pakkeudlevering, tilbyder vi hjemmeleverance. Hjemmeleverance indgår normalt ikke i vores tilbud for fri fragt.

2.11 Ej modtagelse af pakke

Din pakke bliver normalt liggende hos omdeleren/terminalen i 7-14 dage, efter at den er ankommet, afhængigt af hvilken transportør du har valgt. For mere information om den opbevaringstid, der gælder for din pakke, henviser vi dig til den respektive transportør. Hvis du ikke afhenter din pakke inden for disse dage, vil pakken blive returneret til os, og vi vil opkræve dig 200kr for uafhentede pakker. Hvis du har ombestemt dig, når pakken er sendt fra os, skal du modtage pakken og derefter sende den tilbage til os, ellers vil den blive registreret som en "uafhentet pakke", og du som kunde vil blive opkrævet det tilsvarende beløb.

3. Betaling

3.1 Kortbetaling

I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtige betalingsmåder i en og samme løsning – vælg mellem MobilePay eller direkte bank- og kortbetaling. Beløbet bliver trukket fra dit kort så snart varerne afsendes, eller 7 dage efter at du har lagt bestillinger, hvad end finder sted først. Du bestemmer selv, hvilken betalingsmåde du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter købet.

3.2 Kreditering

Når vi har modtaget, behandlet og godkendt din retur på vores centrallager vil du blive krediteret. Vilkår og håndteringstid for dette kan du se under punkt 5 nedenfor. Krediteringen gøres altid på samme betalingskort som blev anvendt ved købet. Har du valgt fakturabetaling vil Walley kontakte dig angående information om kreditering.

4. Rabatkoder

I kassen på hjemmesiden har du mulighed for at udnytte rabatkode.

4.1 Generelt om gavekort

Du køber gavekort herpå vores hjemmeside. Gavekortet leveres digitalt via e-mail. Gavekort kan købes med et valgfrit beløb mellem DKK 200-5000 og kan indløses online. Ved køb af gavekort er kortbetaling den eneste godkendte betalingsmetode. Åbent køb gælder ikke for køb af gavekort. Alle gavekort købt på vores hjemmeside har en gyldighed på 2 år. Datoen er trykt på gavekortet.

4.2. Gyldighed for tidligere udsted gavekort

Vores gavekort er gyldige i 2 år efter aktivering.

4.3 Generelt om rabatkoder

I blandt går vi ud med tilbud i form af rabatkoder. Rabatkorderne kan ikke kombineres og gælder ej varer som i forvejen er nedsat i pris eller en del af en kampagne. Har du anvendt en rabatkode som ikke er udstedt til dig forbeholder vi os retten til at afvise denne.

4.4 Deling af rabatkoder

Det er ikke tilladt at dele rabatkoder offentligt på sociale medier eller andre eksterne kanaler såfremt dette ikke er tydeligt kommunikeret og godkendt af os.

5. Fortrydelsesret og returer

Er du ikke tilfreds med dit køb har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag du har modtaget din bestilling. Leveres din bestilling af flere omgange gælder fortrydelsesretten fra den dag du modtager den sidste vare i din bestilling. For detaljeret information om hvordan du returnerer et produkt, se vores returguide her.

5.1 Fortrydelsesret

5.1.1 Fortrydelse af bestillinger som endnu ikke er behandlet
Vil du udnytte din fortrydelsesret og håndteringen af din ordre endnu ikke er påbegyndt, kan du ophæve dit køb. Er din ordre delleveret og du ønsker at udnytte fortrydelsesretten på den del af din bestilling som endnu ikke er påbegyndt håndtering af vores lager kan dette også ophæves. Det samme gælder hvis du ønsker at fjerne en eller flere artikler fra din ordre. Så længe håndtering af ordren ikke er påbegyndt af vores lager. Kontakt venligst vores kundeservice.

5.1.2 Fortryde bestilling efter levering
Vil du udnytte din fortrydelsesret på en ordre efter at lagerhåndtering af denne er påbegyndt vil ordren blive sendt afsted. I dette tilfælde vil vi være taknemmelige for, at du registrere din retur via retur systemet Returnado och sender den retur til os. Du kan også vælge at ikke afhente eller modtage ordren og denne vil gå retur til os.

5.1.3 Gyldighed
En afbestilling er ikke gyldig før du har modtaget en bekræftelse fra os, enten på mail eller via telefon.

5.2 Returer

Skulle du ikke være tilfreds med en eller flere artikler kan du sende den retur til os og blive krediteret minus returfragt som du selv skal stå for. Se punkt 5.5. Læs mere og anmeld din retur her via vores partner Returnado, inden du returnere så vi kan behandle din retur og skulle du ønske det, kan vi tilbyde en forudbetalt returlabel du kan anvende. For en detaljeret information om hvordan du returnere et produkt og standardformular, se vores returguide her

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

5.3 Varens stand

Du har ret til at pakke produktet ud og kontrollere dets udseende. En betingelse for at din retur kan accepteres er, at dit produkt med eventuel originalemballage skal returneres i samme stand, som da du modtog det, dvs. i væsentlig uforandret tilstand. Hvis det produkt, du har bestilt, kræver montering, skal det være umontereret, for at din retur kan accepteres.

Vedhæft den returetikette, som du har fået tilsendt, oven på den gamle fragtetikette. Hvis du har modtaget din pakke med følgesedlen vedhæftet på den ydre emballage, skal du også bruge den ydre emballage til returaf produktet for at få returneringen accepteret.

5.4 Forringelse af varens værdi

Vi forbeholder os retten til at fratrække minumum 200 DKK, for en eventuelt værdiforringelse af din varer. Beløbet trækkes fra det totale returbeløb, inden det krediteres dig. Vi foretager en bedømmelse ved hver enkelte returpakke.

5.5 Returnering omkostning

Hvis du kontakter kundeservice og anvender den returlabel vi tilbyder står du som kunden for returfragten på 69 kr via ombud eller 199 kr for afhentning på adresse. Returomkostningen fratrækkes det beløb du krediteres når vi har modtaget returren. Skulle du ikke ønske at anvende vores returlabel står du for at arrangere og betale returren.

5.6 Retur af pladskrævende gods

Møbler og andet pladskrævende gods som kræver afhentning koster 199 kr i returfragt.

5.7 Transportansvar

Transportansvar indebære at du har ansvaret for at din returforsendelse kommer frem til os i hel stand uden skader. Vær derfor ekstra opmærksom og omhyggelig med at pakken varerne godt ind så de ikke skades under transporten. Mærk pakken med skriften RETUR.

Returen sendes til:

Royal Design Group AB/Room21
Porfyrvägen 2 Gate 1
38292 NYBRO
SWEDEN

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. Efterkrav.

5.8 Behandlingstid

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre at du sender os dokumentation for at have returneret den.

5.9 Tilbagebetaling

Når vi gennemføre tilbagebetaling går der 1-3 bankdage før pengene er på din konto. Tilbagebetalingen sker altid til sammen kort som var anvendt ved bestilling af ordren. Har du valgt at betale med Klarna faktura vil Klarna tage kontakt til dig via email for videre information gældende tilbagebetaling.

6. Reklamationer

6.1 Generelle betingelser

Vi anvender købelovens reklamationsret, hvilket betyder, at du har tre års reklamationsret, efter at du har modtaget varen. Dette forudsætter, at alle plejeanvisninger er blevet fulgt, og at der er blevet udvist normal omhu. I tilfælde af en klage anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice for at få en hurtigere behandling, som så vil hjælpe dig videre med proceduren. Du vil derefter blive bedt om at indsende et foto, der tydeligt viser fejlen/bristen.

I tilfælde af en reklamation skal manglen anmeldes hurtigst muligt eller så snart den er blevet opdaget. Anmeldelse af en defekt ved varen inden for to (2) måneder efter, at du har opdaget defekten eller burde have opdaget defekten, anses altid for at være inden for rimelig tid. Derfor anbefaler vi på det kraftigste, at du inspicerer produktet så hurtigt som muligt efter modtagelsen, så eventuelle fejl kan opdages med det samme, og der ikke kan være tvivl om, at skaden ikke er opstået efter modtagelsen. I tilfælde af en accepteret reklamation vil vi som forhandler være ansvarlige for alle omkostninger i forbindelse med returneringen, herunder alle forsendelsesomkostninger.

Læs mere og anmeld din reklamation her via vores partner Returnado her.

6.2 Transportskader/Fejlekspedering

Hvis produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående via vores partner Returnado her. Hvis vi skal reklamere skaden mod vores transportør skal vi anmelde transportskaden til denne indenfor 1-3 dage. Vi er derfor taknemmelige for, hvis du anmelder skaden indenfor denne tid.

Dette gælder både synlige og skjulte transportskader. Hvis skaden er synlig, bør du meddele dette direkte til chaufføren ved modtagelse af forsendelsen. Få transportøren til at lave en notering om skaden på din kopi af fragtsedlen. Husk altid at gemme emballagen, for at reklamationen kan håndteres korrekt. Et produkt som er fejlekspederet bør meddeles hurtigst muligt via. Hvis en vare mod forventning skulle være fejlekspederet, skadet eller forkert forpligter vi os til omkostningsfrit at hjælpe til med fejlen.

6.3 Afgifter

Ved en godkendt reklamation sender vi dig en forudbetalt returlabel som du kan anvende til at sende reklamationen retur. Når vi har modtaget den reklamerede vare sendes en ny afsted til dig. Du betaler således ingen returfragt og ej heller leveringsfragt for den nye vare.

6.4 Spørgsmål og svar

På vores side under kundeservice har vi samlet spørgsmål og svar angående reklamation. Læs gerne disse inden du tager kontakt til os og en reklamationsprocess sættes igang.

7. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Information der samles via Rum21 kan kombineres med anden information som er oplyst af dig til andre tjenester i Rum21. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Rum21 og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på rum21.dk er Rum21. Som registreret hos Rum21, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kundeservice@rum21.dk.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail kundeservice@rum21.dk eller telefon 78 74 62 21.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

9. Cookies

På Rum21.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Rum21.dk samler også informationer om dit operativsystem og browser, for at give dig en optimal service når du besøger vores website. Denne information kan indeholde: din ip-adresse, type af browser, domænenavn, antal besøg, populære søgninger og referencer fra andre websites. Informationen bruges af Rum21 for at kunne gennemføre de processer som findes på websitet, for at kunne opretholde websitets kvalitet samt have tilgang til en generel statistik angående brug af websitet Rum21.dk

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Standard fortrydelsesformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________

Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________ Dato: ___________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.06.2019

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster intet og tager kun et øjeblik. Bliv medlem hos PriceRunner og få den ekstra tryghed i dag

Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se de endelige brugervilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.

Besøg PriceRunner og læs mere om ordningen

Belysning Møbler Indretning Tekstil Tæpper Servering Børn Udendørsmøbler  Nyheder Tilbud Inspiration Varemærker Designere Gavekort Bæredygtighed null Kundeservice Om Rum21 null null